• يکشنبه ٢١ خرداد ١٤٠٢-١٤:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٠٧
در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مشاور فنی و مهندسی مطرح شد؛ 12-153

تأکید بر تعیین تکلیف نهایی مالیات تا تیرماه سال ۱۴۰۲

گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص «حسابرسی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ که لغایت ۱۳۹۹ در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ در ابتدا حسابرس شورا در تشریح گزارش خود اعلام کرد که موسسه صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ برای سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، را مشروط اعلام کرده است که در این خصوص عدم تایید صورت وضعیت های مالی، مانده بدهکاری ها، عدم شفافیت مالیات بر عملکرد و سازمان تامین اجتماعی و... عنوان شد.
حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این گزارش حسابرسی با تأکید بر تعیین تکلیف نهایی مالیات تا تیرماه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: این حسابرسی باید سال قبل ابلاغ می شد که تعیین تکلیف مالیاتی صورت گیرد ضمن آنکه مانده در خصوص طلب معاونت فنی عمرانی و حساب های راکد تعیین تکلیف باید صورت گیرد.
وی در خصوص برگزاری تشریفات قانونی انجام معاملات و مناقصات به عنوان موارد تکلیفی این سازمان تاکید کرد.
در ادامه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران در جریان بررسی این گزارش اظهار کرد: برای تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی سازمان در پیگیری ها با اداره مالیات حق بخشودگی گرفتیم و همچنان موارد مرتبط با مالیات در حال رسیدگی است.
وی با بیان اینکه سیستم بهای تمام شده و فاینانس در سازمان مشاور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ردیف بودجه پیش بینی شده، مشکل تراز مالی برطرف شده و اسناد پیش پرداخت ها نیز وجود دارد.
خیرخواه افزود: پایگاه داده برای ثبت مناقصات در تمامی رده ها موجود است و سپرده پیمانکاران در حوزه بیمه و مالیات در یک حساب مشخص و واحد وجود دارد.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ هزینه های مرتبط با ارائه خدمات به طور مستقیم از بودجه سازمان ها و شرکت ها به حساب خزانه واحد سازمان مشاور واریز می شود، تصریح کرد: این اتفاق با حمایت اعضای شورا انجام شده و خوشبختانه مشکلات تأمین منابع از این مسیر برطرف شده است. 
گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹از سوی اعضا با حداکثر آراء موافق تأیید شد و مقرر گردید بندهای تکلیفی اعمال و گزارش نهایی به شورا ارائه گردد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: